כדאיות במיחזור המשכנתא שלומי וייסשטיין

כדאיות במיחזור משכנתא

אנחנו שומעים מידי פעם שמועות לגבי מצב המשק, שוק הדיור, התחלות בניה ובעיקר מה קורה בשוק המשכנתאות.

אז בואו נעשה סדר בכמה משפטים, ננסה להבין מה אומרים לנו כל המושגים האלו, ואיפה זה רלוונטי לגבינו.

זה לא סוד שעליית הריבית שנועדה למתן את ההוצאות במשק, גרמה לירידות חדות מאוד בשוק המשכנתאות.

אין צורך להיכנס למספרים בשביל להבין שאם נשווה את מה שהיה בתקופה של אחרי הקורונה כשהשוק היה בנקודת רתיחה, למה שקורה היום, זה בערך ההבדל במסחר בשוק מחנה יהודה בין יום שישי בצהריים ליום שבת קודש.

השוק קפוא, וזה משפיע על בניה חדשה, על עסקאות רכישה מקבלנים ומיד שניה, בגלל יוקר מחיר הכסף.

אבל זהו, שכפי שנשמע מכלכלנים רבים, ב"ה המצב מתחיל להתבהר, ניתן אף לראות כי שוק המשכנתאות רשם עליה של 10%, כך שיתכן ומהר מאוד המצב יחזור לקדמותו.

למי שנאנק בתשלומי המשכנתא זאת בשורה טובה, אך יש 2 צדדים למטבע.

להלן כמה יתרונות משמעותיים לנוטלי משכנתא, וגם לאלו שממחזרים בתקופה זו.

מרווחים נמוכים בבנקים: היות ואין לבנק לקוחות, הבנק מוזיל את מחיר הכסף.
אם הוא לא היה מוכן להרוויח פחות מסך אחוז מסויים על כל שקל שהוא מלווה, כיום ניתן למצוא באופן תיאורטי גם מרווחים שליליים, שזה אומר שהבנק "לכאורה" מפסיד עלינו כסף.

(אני מציין "לכאורה", כי לכולנו ברור שהבנקים לא פרייארים, והם לא פתחו גמ"ח להלוואת כסף בחינם או בהפסד, אלא שמה שמוגדר מרווח שלילי הכוונה ביחס למחיר הכסף בשוק, בו בזמן שהבנק מגייס כסף בעלויות נמוכות בהרבה, מכספי עו"ש או פקדונות זולים, אבל זה לא הנושא).

ככל שמרווחי הריבית בבנקים נמוכים יותר, כך הלקוחות מרוויחים יותר ממיחזור המשכנתא. זה יכול להוביל לחסכון משמעותי בתשלומי המשכנתא לאורך זמן, ואף להקטנת משך תקופת ההחזרים.

נגישות והתנהלות יעילה: בעבר, תהליך קבלת משכנתא היה ארוך ומסורבל, ובנקים התנהגו בבררנות קפדנית למדי כאשר הם דחו בקשות למשכנתא או מיחזור עם יד קלה על ההדק. אולם, בעקבות המצב, הבנקים נלחמים על כל לקוח מה שמקנה קלות רבה יותר בקבלת משכנתא גם אם הבנקים זקוקים להתגמש ביכולות החזר, אם להעלים עין מחיווי אשראי לא הכי מחמיא וכדו'.

לסיכום, בתקופה זו כאשר הריביות נמצאות אולי בשיא מזה שנת 2006, מיחזור משכנתא יכול להועיל ללקוח מבחינת חסכון כספי, יכולת החזר, כאשר התנאים ותהליכי אישור מהירים יותר, גמישים וקלים יותר בקרב הבנקים בשוק התחרותי.

חלון זמן שעומד להיסגר

כל הנקודות והיתרונות שציינו עד כאן הינם תוצאות ישירות של האטת המשק, הריביות הגבוהות ומחסור בעסקאות.

ברגע שהשוק מתעורר ומצב המשק חוזר לקדמותו, הבנקים יקבלו חזרה את הפריווילגיה לבצע סלקציה ולבחור להם את הלקוחות המועדפים עליהם.

כמו כן המרווחים הנמוכים ייעלמו, כי מי צריך להתחנן ללקוחות שיגיעו כאשר הם צובאים על דלתות הבנק.

לכן כדאי לקחת לתשומת לב את היתרונות הקיימים כיום, ואת מצב המשק שנמצא בפרשת דרכים, ולהבין שאם יש סיבה לעשות מיחזור משכנתא, עכשו הזמן לכך.

אני מסייג ומדגיש, מתוך תיקים רבים שנבדקו ע"י, ישנם תיקים שאין להם כדאיות כלכלית למיחזור, כאשר לעומתם ישנם תיקים שהגיעו לחיסכון של כ- 300,000 ₪ למשך תקופת חיי המשכנתא, והורדת ההחזר החודשי בכ-1,500 ₪, תלוי במשתנים רבים.

אם תחליטו שאתם רוצים לבדוק את כדאיות מיחזור המשכנתא שלכם, אנחנו כאן בשבילכם.

אה… ודבר נוסף… זה לא עולה כסף…

בדיקת כדאיות למיחזור משכנתא בחינם.

כשזה בחינם לא שואלים למה, אבל אם כבר שאלתם, התשובה בשביל ככה לשבר את האוזן, אנחנו מרבים בתקופה זו באהבת "חינם", אז תרשו לעצמכם לבדוק את המצב, אולי זה יתגלה ככדאי לכם.

לבדיקה חינם לחצו כאן או התקשרו ל- 052-7146655

חזרה לבלוג

לדף הבית